Loading...
Via Color – mam problemy z ploterem – centrum wsparcia i szybka pomoc.2017-09-06T18:54:48+00:00

Problemy z ploterem?
Kontakt ze wsparciem klienta
FAQ Via Color Pomoc
Słownik Pojęć – Zgadnienia ogólne – Zagadnienia Techniczne

problemy z ploteremDowiedz się więcej na czym polega Via Color Pomoc, rozpoznaj możliwości produktów Pegasus STORMjET Via Color, skorzystaj z instrukcji, pobierz najnowsze sterowniki,profile kolorystyczne oraz video poradniki dostępne w pomocy online. Nie wahaj się zapytać jeżeli napotkałeś jakiekolwiek problemy z ploterem. Uzyskaj wsparcie, profesjonalną poradę lub serwis. Proszę – postępuj zgodnie z instrukcją na stronie. Uzyskaj odpowiedź na problemy z ploterem.

Co to jest program TeamViewer, czy musze go mieć?2017-05-01T19:59:25+00:00

Jest to program umożliwiający zdalne podłączenie do Twojego komputera i plotera w celach diagnostycznych w ramach wsparcia online. Oprogramowanie jest w pełni bezpieczne bez obawy możesz je pobrać i zainstalować, jest to niezbędne narzędzie które z pewnością się przyda.
pobierz i zainstaluj.

Atrament lub Tusz2017-05-01T20:20:42+00:00

Farba stosowana w ploterach, drukarkach i innych podobnych urządzeniach. Rozróżniamy atramenty: wodne, solwentowe, ekosolwentowe, sublimacyjne, pigmentowe, UV, latex. Atramentów nie można mieszać ponieważ grozi to zniszczeniem głowicy i innych części plotera.

Backlit2017-05-01T20:21:37+00:00

Materiał do druku stosowany do podświetleń.

Banding2017-05-01T20:21:55+00:00

Paskowanie na wydruku. Często występuje na skutek zaschniętych dysz głowicy. Inną przyczyną jest złe ustawienie przesuwu mediów lub nawijarki.

Bi-Direction2017-05-01T20:22:16+00:00

Sposób druku, polegający na nakładaniu atramentu w obu kierunkach ruchu karetki z głowicą. Jest to wydajniejsza forma druku, jednak przy precyzyjnych wydrukach zaleca się stosowanie Uni-Direction w celu uzyskania najwyższej jakości i ostrości detali obrazu.

Cap Cleaning2017-05-01T20:22:38+00:00

Funkcja zapewniająca czyszczenie cap topa, pompy i przewodów odprowadzających atrament, stanowi element codziennej konserwacji plotera. Zobacz film szkoleniowy

Cap Top2017-05-01T20:19:45+00:00

Element z tworzywa i gumy odpowiedzialny za zabezpieczenie głowicy w stanie spoczynku plotera. Równocześnie jest odpowiedzialny za prawidłowe czyszczenie głowicy i jest połączony z pompą atramentu. Cap Top zalicza się do materiałów eksploatacyjnych i jego stan techniczny powinien być stale monitorowany ze względu na bezpieczeństwo głowicy.

Carriage2017-05-01T20:25:38+00:00

Inaczej karetka drukująca z głowicą/głowicami

Chip2017-05-01T20:26:00+00:00

Elektroniczne zabezpieczenie producenta plotera przed stosowaniem alternatywnych atramentów, tonerów lub innych materiałów eksploatacyjnych.

CISS2017-05-01T20:26:21+00:00

System stałego zasilania plotera/drukarki w atrament. Rozróżniamy fabryczny system lub adoptowany – czyli przerabiany oryginalny z cartridge.

Cleaning2017-05-01T20:26:44+00:00

Funkcja czyszczenia głowicy plotera – ploter posiada kilka opcji czyszczenia, najczęściej są to: LIGHT (lekkie czyszczenie), STANDARD (czyszczenie pośrednie) oraz HEAVY lub STRONG (silne czyszczenie). Każdy proces czyszczenia głowicy powoduje zużycie pewnej ilości atramentu!

Czujnik Encodera2017-05-01T20:27:02+00:00

Jest to czujnik znajdujący się na karetce sczytujący położenie karetki z taśmy encodera, uszkodzenie lub zabrudzenie powoduje zakłócenia lub całkowicie uniemożliwia druk. Uszkodzenie czujnika encodera często jest mylone z samym encoderem.

Damper2017-05-01T20:27:23+00:00

Zbiornik na atrament pełniący również funkcję filtra, znajduje się bezpośrednio nad głowicą. Zalicza się do materiałów eksploatacyjnych i powinien być wymieniany średnio co 3-6 miesięcy w zależności od intensywności druku i jakości atramentu.

Dosuszarka2017-05-01T20:27:45+00:00

Zewnętrzne urządzenie stosowane do szybszego dosuszania wydruków. Zdecydowanie zaleca się stosowanie zewnętrznych dosuszarek zwłaszcza w połączeniu z systemem Take Up.

Druk Falą / Druk Rozproszeniem2017-05-01T20:28:05+00:00

Jest to specjalna technologia nakładania atramentu na media eliminująca efekt bandingu / paskowania. Polega na zastosowaniu specjalnego oprogramowania zakodowanego w programie RIP, umożliwiającego uruchomienie tego trybu. Druk fala posiada kilkanaście różnych trybów pracy.

Druk na tekstyliach2017-05-01T20:28:26+00:00

Bezpośredni druk na materiałach, tkaninach i tekstyliach w technologii sublimacyjnej. Wykonuje się go na specjalnych ploterach textylnych STORMjET TX po wydruku obraz utrwala się przy pomocy zewnętrznego wygrzewacza do sublimacji lub kalandra STORMjET HTX

DX 42017-05-01T20:28:48+00:00

Oznaczenie głowic drukujących EPSON DX4 – technologia przestarzała obecnie nie stosowana w nowych ploterach i drukarkach

DX5 DX6 DX72017-05-01T20:29:07+00:00

Najnowsze głowice EPSON. Zintegrowane zapewniają najwyższą jakość i parametry druku. Obecnie stosowane we wszystkich nowych ploterach zaopatrzonych w technologię EPSON

Dzienna konserwacja plotera2017-05-01T20:29:33+00:00

Jest to zestaw czynności które powinien wykonywać użytkownik każdego dnia po zakończonej pracy plotera. Do dziennej konserwacji zalicza się czynności wykonywane przy pomocy zestawu czyszczącego: ręczne usunięcie zabrudzeń zebranych naokoło gowicy, cap topa, wipera i stacji czyszczącej, wykonanie cleaningu z menu plotera, wykonanie cap clean z menu plotera.

Encoder2017-05-01T20:29:51+00:00

To specjalna taśma zainstalowana wzdłuż prowadnicy karetki, odpowiedzialna za sczytywanie pozycji karetki. Zabrudzenie lub uszkodzenie uniemożliwia druk. Czyszczenie odbywa się za pomocą suchej ściereczki bezpyłowej

Głowica2017-05-01T20:30:11+00:00

Element drukujący, głowica zalicza się do materiałów eksploatacyjnych. Ze względu na szczególną budowę podlega specjalnej opiece użytkownika, powinna być testowana i regularnie czyszczona przed każdym wydrukiem.

Grzałki2017-05-01T20:30:30+00:00

Ploter posiada 3 grzałki na stole drukującym, utrzymują temperaturę mediów w celu prawidłowego nakładania i utrwalania atramentu. Zbyt intensywne grzanie (pow 35C) może wywołać przysychanie głowicy i w efekcie trwałe zapchanie dysz.

Karetka2017-05-01T20:30:49+00:00

Karetka to jest ruchomy element plotera z zainstalowanymi głowicami.

Media2017-05-01T20:31:08+00:00

Materiały czyli nośniki na których wykonuje się wydruki: papier, folia, baner, itp.

Przegląd plotera2017-05-01T20:32:35+00:00

Jest regularna czynność serwisowa wykonywana przez autoryzowany serwis w celu utrzymania plotera w należytym stanie technicznym. Do czynności wykonywanych podczas przeglądu zaliczają się: wymiana filtrów, wymiana cap top, wymiana wiper, wymiana przewodów odprowadzających atrament, regulacja naciągu pasków przeniesienia napędu, oczyszczenie elementów optyki i czujników, regulacja i sprawdzenie sprawności grzałek plotera, kalibracja głowic.

Stacja czyszcząca2017-05-01T20:33:00+00:00

Element odpowiedzialny za zabezpieczenie i czyszczenie głowicy plotera składający się z: captop, wiper, pompa, przewody odprowadzające. Zalicza się do materiałów eksploatacyjnych i jest jednym z najważniejszych elementów układu zasilania w atrament i druku.

Sublimacja2017-05-01T20:33:32+00:00

Technologia druku atramentem do tekstyliów.

Profil2017-05-01T20:33:56+00:00

Ustawienie specjalnej kalibracji kolorystycznej w celu uzyskania jak najlepszego efektu kolorów na wydruku.

Pompa2017-05-01T20:34:19+00:00

Element stacji czyszczącej, pompa jest materiałem eksploatacyjnym, jej praca powinna być monitorowana przez użytkownika.

Printer2017-05-01T20:34:58+00:00

Określenie oznaczające ploter lub drukarkę

Printhead2017-05-01T20:35:39+00:00

Głowica drukująca – element drukujący, głowica zalicza się do materiałów eksploatacyjnych. Ze względu na szczególną budowę podlega specjalnej opiece użytkownika, powinna być testowana i regularnie czyszczona przed każdym wydrukiem.

Take-up System2017-05-01T20:36:00+00:00

Opcja dla plotera, mechanizm nawijający wykonywane wydruki bezpośrednio z plotera.

Uni-Direction2017-05-01T20:36:20+00:00

Sposób druku polegający na nakładaniu atramentu tylko w jednym kierunkach ruchu karetki z głowicą.

Variable Dot2017-05-01T20:36:39+00:00

Zmienna Kropla – System druku umożliwiający głowicy odpowiednie nakładanie atramentu na mediach. Dzięki zastosowaniu tej technologii wydruki nabierają fotograficznej jakości szczególnie przy przejściach tonalnych, twarzach i innych szczegółowych wydrukach.

Wiper2017-05-01T20:37:08+00:00

Wycieraczka element gumowy odpowiedzialny za prawidłowe czyszczenie głowicy, jest elementem stacji czyszczącej i należy do materiałów eksploatacyjnych.

Zlewki2017-05-01T20:37:35+00:00

Resztki atramentu spływające do zbiornika odpadów. Resztki atramentu powinny być zabezpieczone i oddane do firmy zajmującej się chemicznymi odpadami. Zabronione jest wylewanie do kanalizacji!

Zmienna kropla2017-05-01T20:37:53+00:00

Variable Dot – System druku, umożliwiający głowicy odpowiednie nakładanie atramentu na mediach, dzięki zastosowaniu tej technologii wydruki nabierają fotograficznej jakości, szczególnie przy przejściach tonalnych, twarzach i innych szczegółowych wydrukach.

Zestaw czyszczący2017-05-01T20:38:16+00:00

Jest to specjalny zestaw przeznaczony do codziennej konserwacji plotera, zawiera: płyn czyszczący, sciereczki bezpyłowe, czyściki antystatyczne, rękawiczki, dozownik płynu czyszczącego.

Ploter nie włącza się, co zrobić?2017-05-01T20:00:16+00:00

a) sprawdź czy jest prawidłowo podłączony do gniazdka sieci elektrycznej.
b) sprawdź lub wymień zasilacz UPS
c) wymień bezpiecznik znajdujący się przy głównym włączniku.
d) nie pomaga – zrób zgłoszenie serwisowe.

Ploter jest włączony, nie reaguje na zadania komputera.2017-05-01T20:00:57+00:00

a) zrestartuj komputer i ploter.
b) sprawdź czy sterownik jest poprawnie zainstalowany – Windows manager urządzeń instrukcja.
c) wymień kabel USB
d) nie pomaga – zrób zgłoszenie serwisowe.

Program RIP nie chce się uruchomić.2017-05-01T20:12:22+00:00

a) sprawdź czy klucz “dongle” jest podłączony do komputera USB.
b) upewnij się, że podłączony klucz świeci się na zielono – jeżeli nie to przełóż do innego gniazda USB. W przypadku braku reakcji zainstaluj sterowniki klucza.
c) wyłącz programy antywirus i firewall.
d) przywróć Windows do poprzedniej konfiguracji – instrukcja.
e) zainstaluj program ponownie.

Ploter nie wykrywa mediów.2017-05-01T20:12:17+00:00

a) wyczyść czujnik używając szmatki lub czyścika (bez płynu)
b) sprawdź, czy czujnik jest prawidłowo podłączony
c) upewnij się, że czujnik nie jest połamany lub odczepiony od karetki
d) nie pomaga, zrób zgłoszenie serwisowe.

Wydruk paskuje, co robić?2017-05-01T20:03:37+00:00

a) zrób test głowicy, upewnij się, że wszystkie dysze są drożne
b) wykonaj czyszczenie głowicy i ponownie zrób test
d) jeżeli nastąpiła poprawa, ale wciąż paskuje wykonuj procedurę czyszczenia do skutku
c) jeżeli głowica jest drożna zacznij druk

Czyszczenie głowicy nie pomaga.2017-05-01T20:04:01+00:00

a) sprawdź szczelność pomiędzy głowicą i captopem, głowica musi szczelnie przylegać do captopa.
b) jeżeli captop przylega szczelnie czyszczenie głowicy nie pomaga należy wymienić captop lub wykonać czynności wskazane poniżej.
a) wykonaj procedurę cap clean zobacz film.
b) upewnij się, że wężyki odpływowe są drożne – płyn oraz atrament powinien spływać do zbiornika resztek.
c) jeżeli płyn nie przepływa, wymień lub przetkaj wężyki.
d) sprawdź również, czy wężyki nie są dziurawe lub nieszczelne.
e) wężyki są drożne,a płyn nie płynie – wymień pompę.
f) jeżeli pompa działa, wężyki są drożne i płyn przepływa swobodnie do zbiornika a głowica dalej nie chce się wyczyścić wykonaj procedurę namaczania – w menu MEDIA wyjedź karetką w lewo, nalej płynu czyszczącego do cap-top, naciśnij przycisk BACK. Karetka wróci na miejsce – upewnij się że stacja czyszcząca jest prawidłowo zaparkowana i prawidłowo przylega do głowicy. Wyłącz ploter i pozostaw na 1-12 godzin.

Głowica jest drożna, jednak wydruk dalej paskuje.2017-05-01T20:04:23+00:00

a) uruchom PHOTOPRINT i wykonaj kalibrację podawania mediów
b) wybierz inny profil
c) sprawdź jakość mediów zrób ten sam wydruk na innym podłożu
d) sprawdź poziom atramentu w zbiornikach i uzupełnij braki
e) sprawdź, czy w wężykach do głowicy są widoczne pęcherzyki powietrza
f) zaobserwuj, czy podczas druku głowica nie dotyka podłoża
g) w przypadku banera użyj palnika lub opalarki w celu pozbycia się włókien i resztek od strony ciętej krawędzi, resztki banera przyklejają się do głowicy i powodują paskowanie. Na teście często tego nie widać
h) usuń ewentualne zabrudzenia i włókna przyklejone do podstawy karetki

Po uruchomieniu plotera w głowicy są pomieszane kolory.2018-09-21T12:50:03+00:00

Łączenie kolorów w głowicy występuje w  kilku przypadkach i jest normalnym zjawiskiem ponieważ układ atramentu głowica i zasobniki plotera stanową jeden system naczyń połączonych. Występuje często i jest zjawiskiem związanym z eksploatacją plotera, aby zmniejszyć częstotliwość występowania należy przestrzegać poniższych zaleceń:
a) wykonaj 2 mocne czyszczenia głowicy
b) uzupełnij poziom atramentu w zbiornikach, zawsze pozostawiaj atrament na takim samym poziomie dla wszystkich kolorów – unikniesz w przyszłości podobnych niedogodności.
c) bezwzględne utrzymywanie równego poziomu atramentu w zbiornikach
d) nie zalewać płynem czyszczącym captopa pod głowicą na okres dłuższy niż 1-2 godziny

Ploter zaczyna paskować po jakimś czasie?2017-05-01T20:07:27+00:00

a) sprawdź temperaturę i wilgotność otoczenia. Prawidłowy zakres dla temperatur to: 18C – 24C oraz dla wilgotności 40%-80% – praca w innych warunkach powoduje zasychanie głowicy i paskowanie.
b) obniż temperatury grzałek na stole plotera – nie przekraczaj 32C
c) wymień filtry na głowicy
d) sprawdź poziom atramentu w zbiornikach
e) upewnij się, że układ pomiędzy zbiornikiem a głowicą jest szczelny i nie ma wycieków lub pęcherzyków powietrza w przewodach.
f) wykonuj czyszczenie głowicy podczas druku /PAUSE/CLEANING/ENTER

Krople atramentu spadające na wydruk.2017-05-01T20:05:07+00:00

a) wymień filtry, usuń nieszczelności przewodów pomiędzy zbiornikami atramentu i głowicą.
b) wymień wycieraczkę głowicy
c) ustaw podczas druku funkcję COLOR BAR
d) sprawdź stan zużycia głowicy plotera – z czasem głowica traci swoje parametry i dochodzi do podobnego zjawiska.

Drukuję małe czcionki, jak poprawić precyzję wydruku?2017-05-01T20:05:29+00:00

a) obniż wysokość głowicy
b) ustaw najwyższą rozdzielczość
c) wybierz tryb druku z jednostronnym nakładaniem
d) zwolnij prędkość karetki

Na wydruku cienkie pionowe linie są podwójne.2017-05-01T20:05:55+00:00

a) wykonaj kalibrację BI-Direction
b) ustaw optymalną wysokość głowicy
c) wyczyść encoder suchą szmatką bezpyłową – delikatnie aby nie uszkodzić

Kolorystyka wydruku jest inna niż na monitorze.2017-05-01T20:06:16+00:00

Niestety uzyskanie wydruków w 100% takich samych kolorów jak na monitorze jest praktycznie niemożliwe. Można osiągnąć zbliżoną kolorystykę wykonując poniższe czynności:
a) wykonaj kalibrację monitora przy pomocy spectrofotometru
b) wykonaj indywidualną kalibrację plotera na każdym podłożu
c) zawsze używaj tych samych atramentów i podłoży

Ploter drukuje inne kolory niż poprzednio.2017-05-01T20:07:05+00:00

a) upewnij się że używasz tych samych ustawień co poprzednio
b) wybierz ten sam profil kolorystyczny
c) sprawdź czy ploter używa tego samego atramentu
d) zrób test głowicy i zobacz czy wszystkie sekcje głowic pracują prawidłowo i są drożne
e) upewnij się czy nie zostały pomieszane kolory w zbiornikach z atramentem.

Wydruk ma inny rozmiar niż projekt.2017-05-01T20:06:42+00:00

a) sprawdź skalę, mm, cm czy pixele
b) upewnij się czy projekt nie zawiera białego tła lub białej ramki
c) w programie PHOTOPRINT uruchom opcję MEDIA OUTPUT COMPENSATION i wyskaluj prawidłowe proporcje wydruków (pamiętaj, że parametry mogą się zmieniać w zależności czy używasz/nie używasz nawijarki)

Wyświetlacz LCD nic nie pokazuje lub jest nie czytelny.2017-05-01T20:10:49+00:00

a) kabel jest zbyt luźno przyłączony, przepnij wtyczkę lub wymień kabel
c) ustaw kontrast wyświetlacza w menu plotera
d) uszkodzony wyświetlacz LCD – wymień

Folia podnosi się podczas druku.2017-05-01T20:08:55+00:00

a) zmniejsz temperatury na stole grzewczym plotera
b) popraw nałożenie mediów
c) ustaw prawidłowo nawijarkę i zamocuj równo folię
d) przechowuj folie i inne media w pomieszczeniu o warunkach zbliżonych do pracy plotera. Duża różnica temperatur i wilgotności pomiędzy pomieszczeniem a warunkami zewnętrznymi jest niezalecana, wymagane jest aby folia przed drukiem odstała w pomieszczeniu co najmniej 24-48 godz. Folia One Way Vision powinna być dodatkowo przechowywana w worku.

Karetka zaczepia o media.2017-05-01T20:08:26+00:00

a) zakładaj klamry prowadzące media pod głowicą
b) unieś karetkę
c) jeżeli media podnoszą się na stole zmień na innego producenta
d) zwiększ podsys na stole

Widoczne ślady rolek prowadzących na folii.2017-05-01T20:09:34+00:00

a) dostosuj warunki pracy i przechowywania mediów do zgodnych z zaleceniami producenta – efekt szczególnie widoczny na foliach z powodu dwu warstwowej struktury (papier+folia) papier absorbuje wodę z powietrza jak gąbka, zaburzając spójność materiału co w efekcie może wywołać podobne zjawiska.
b) zmień folię lub rodzaj folii na innego producenta

Karetka jedzie w lewo do końca i uderza w hamulec.2017-05-01T20:10:30+00:00

a) wyczyść encoder.
b) wyczyść czujnik encodera.
c) wymień enkoder lub czujnik.
d) przepnij lub wymień kabel USB.
e) przeinstaluj sterowniki USB WINDOWS w komputerze.

Ploter przestaje drukować – komunikat CHECK USB CABLE.2017-05-01T20:10:12+00:00

a) sprawdź czy kabel jest prawidłowo podłączony do plotera i komputera
b) wymień kabel USB (najlepiej na krótki i wysokiej jakości z filtrem)
c) sprawdź ustawienia WINDOWS
d) zmień w Windows ustawienia oszczędzania energii (wyłącz usypianie komputera i wyłączanie dysków)
e) wyłącz programy antywirusowe i firewall
f) wyeliminuj spadki napięcia w sieci elektrycznej, zastosuj stabilizator lub UPS.
g) przeinstaluj system WINDOWS lub wymień komputer

Czy komputer do druku na ploterze może służyć również do innych prac?2017-05-01T19:30:19+00:00

Zdecydowanie odradza się instalowania innych programów na procesorze RIP. Bardzo często doprowadza to do zaburzeń pracy systemu operacyjnego Windows, co przekłada się jednoznacznie na jakość pracy oraz stabilność systemu. Komputer powinien być pod stałym nadzorem informatyka, powinien posiadać backup w celu odzyskania danych.

Na rynku są również dostępne inne programy do obsługi plotera, czy Photoprint jest wystarczający?2017-05-01T19:30:42+00:00

Tak, RIP PHOTOPRINT 11 jest nowoczesnym, szybkim i stabilnym oprogramowaniem. Posiada wszystkie niezbędne funkcje umożliwiające profesjonalną pracę z ploterami STORMjET, generuje wspaniałe wydruki jak również umożliwia pełny dostęp do funkcji kalibracji kolorystycznej.

Czy przeglądy okresowe są konieczne?2017-05-01T19:31:11+00:00

Tak, ploter to urządzenie, które wymaga regularnych konserwacji wykonywanych przez przeszkolony serwis, zaniechanie tych czynności może spowodować drastyczny spadek jakości lub doprowadzić do uszkodzenia maszyny i jej podzespołów.

Czy instalacja elektryczna może mieć wpływ na pracę plotera?2017-05-01T19:35:35+00:00

Zdecydowanie tak, instalacja elektryczna powinna spełniać wszystkie normy i być wykonana zgodnie z przepisami i dyrektywami. Ponadto zestaw drukujący powinien być podłączony przez zasilacz UPS lub inny filtr antyprzepięciowy. Nieprawidłowości w sieci elektrycznej są najczęstszą przyczyną uszkodzeń urządzeń lub zaburzeń pracy. Kolejnym ważnym aspektem jest zabezpieczenie antyburzowe, niestety najlepszą ochroną jest całkowite odłączenie urządzeń od sieci.

Czy głowica to część czy materiał eksploatacyjny?2017-05-01T19:35:32+00:00

Głowica należy do materiałów eksploatacyjnych co oznacza że jest to element naturalnie zużywający się w miarę upływu czasu i intensywności użytkowania.

Czy to prawda, że głowice są bardzo delikatne i z łatwością się zapychają?2017-05-01T19:34:47+00:00

Głowica jest wysoko zaawansowanym technologicznie produktem, nieprawidłowe lub nieumiejętne użytkowanie plotera z łatwością może doprowadzić do zaschnięcia lub zapchania głowicy co znacznie obniży jakość wydruków lub zupełnie uniemożliwi pracę plotera.

Podobno głowice można regenerować?2017-05-01T19:37:23+00:00

Tak to prawda, niestety nie wszystkie rodzaje nadają się do udrażniania między innymi głowice EPSON są zbyt delikatne, w następstwie płukania lub czyszczenia następuje nieodwracalne uszkodzenie elementów piezo, co skutkuje całkowitym wyeliminowaniem głowicy. Ponadto stosowanie regenerowanych głowic może doprowadzić do zwarcia i uszkodzenia płyty elektronicznej plotera.

W razie awarii czy muszę długo czekać na serwis?2017-05-01T19:36:17+00:00

Serwis Via Color podejmuje natychmiastowe działania w sytuacji zgłoszenia problemu przez użytkownika. Rozwiązanie trudności odbywa się w czasie krótszym niż 2h. Posiadamy wszystkie części zamienne na magazynie co gwarantuje natychmiastową reakcję i usunięcie niedogodności.

Jakie stosować media, czy są jakieś wymagania?2017-05-01T19:36:13+00:00

Ploter drukuje na standardowych mediach ogólnodostępnych i przystosowanych do druku wielkoformatowego. Nie mniej jednak najlepiej jest dobierać media wyższej jakości, gwarantujące prawidłowe odwzorowanie kolorów oraz stabilną pracę plotera.

Co oznacza serwis online?2017-05-01T19:35:54+00:00

Jest to zdalne diagnozowanie problemu i natychmiastowe jego rozwiązanie. Komputer podłączony do internetu przekazuje nam wszystkie niezbędne dane systemowe oraz kody błędów. Na tej podstawie dokonujemy zdalnej naprawy, konfiguracji lub przeszkolenia użytkownika.

Mój ploter posiada głowice EPSON DX5, czy mogę zastosować głowice DX7?2017-05-01T19:35:47+00:00

Tak, ploter STORMjET posiada taką możliwość. Jest to drukarka bisystemowa umożliwiająca pracę na dwóch rodzajach głowic. Niestety, chociaż głowice EPSON DX7 są tańsze to ich żywotność jest znacznie krótsza od DX5. Ponadto wymagają stosowania specjalnych atramentów o dużo wyższych parametrach

Czy to prawda, że głowice EPSON DX5 są lepsze od DX7?2017-05-01T19:35:42+00:00

Tak, technologia EPSON DX5 jest sprawdzona i okazała się bardzo trwała plotery drukują nawet trzy razy dłużej niż podaje producent głowicy. Niestety, głowice DX7 nowej generacji wymagają specjalnych atramentów w nano technologii, które są znacznie droższe, ponadto żywotność głowic DX7 jest znacznie ograniczona w porównaniu z DX5.

Jakie są najczęstsze przyczyny zapchania lub zaschnięcia głowic?2017-05-01T19:39:10+00:00

Niestety największy wpływ na trwałość głowic ma użytkownik plotera. Poniżej najczęściej popełniane błędy operatora: brak codziennej konserwacji, zaniechanie płukania stacji płynem czyszczącym, złe warunki pracy, zbyt niska lub wysoka temperatura, zbyt niska wilgotność, pozostawienie drukującego plotera bez nadzoru – w przypadku zacięcia lub uniesienia mediów głowica szoruje po powierzchni materiału powodując nieodwracalne uszkodzenia, stosowanie niskiej jakości atramentów, brak przeglądów, zaniechanie wymiany filtrów, stacji czyszczącej i pomp, pozostawienie plotera na kilka tygodni bez uruchamiania, kurz i inne zabrudzenia osiadające na powierzchni głowicy.

W jakich warunkach powinien pracować ploter?2017-05-01T19:35:39+00:00

Zarówno ploter jak i komputer powinny być eksploatowane w pomieszczeniach zamkniętych, w zakresie temperatur 18C – 24C oraz wilgotności powietrza minimum 40%. Użytkowanie plotera w innych warunkach jest odpowiedzialne za wiele negatywnych skutków, między innymi: przysychanie głowic, nieprawidłowa kolorystyka, uszkodzenia układów sterowania i wiele innych. Dlatego należy przestrzegać zaleceń producenta.

Brak odpowiedzi na moje pytanie – co robić?2017-05-01T19:37:52+00:00

Zachęcamy do szybkiego kontaktu z naszym działem obsługi klienta. Nie trać czasu, skorzystaj z naszego narzędzia do bezpośredniego kontaktu.

Strona wsparcia

Dziękujemy za skorzystanie z naszej oficjalnej witryny wsparcia. Mamy nadzieję, że jesteś zadowolony z obsługi naszych specjalistów, otrzymałeś niezbędne wsparcie oraz odpowiedź na wszystkie Twoje pytania. Zachęcamy do wypełnienia mini ankiety w której możesz wyrazić swój pogląd oraz przekazać nam swoje sugestie, nie wahaj się również skontaktować jeżeli występują jakiekolwiek problemy z ploterem.

Customer network

Zachęcamy również do kontaktu z innymi użytkownikami urządzeń STORMjET i klientami Via Color, zarejestruj się, wypełnij formularz i opisz swoje doświadczenia lub inne problemy z ploterem. Twoje zapytanie dotrze do innych użytkowników którzy chętnie podzielą się z Tobą swoją wiedzą oraz doświadczeniem.

Ważne informacje

Przypominamy o bezpieczeństwie i ostrożności w obsłudze urządzeń elektrycznych. Problemy z ploterem mogą pochodzić z różnych źródeł, jeżeli nie jesteś w stanie zdiagnozować lub znaleźć przyczyny twoich problemów zalecamy szybki kontakt z naszym centrum wsparcia. Pamiętaj, Twoje bezpieczeństwo jest najważniejsze!

Problemy z ploterem

napisz do nas
serwis@viacolor.pl